Ορισμός ΕξΑΕ

Η ΕξΑΕ είναι μέθοδος διδασκαλίας με κύριο χαρακτηριστικό την απόσταση εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου. Ο δεύτερος μαθαίνει συνήθως απουσία του πρώτου. Η ΕξΑΕ διαμορφώνεται από μια τετραδική σχέση με άξονες τον εκπαιδευτή, τον εκπαιδευόμενο, το εκπαιδευτικό υλικό και το μέσο (Σοφός & Kron, 2010). Ξεκινά με τον καθορισμό των μαθησιακών στόχων. Είναι αυτοί που ορίζουν το περιεχόμενο και το μίγμα των μέσων και των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Η ΕξΑΕ διδάσκει και ενεργοποιεί τον μαθητή να μαθαίνει μόνος του και να λειτουργεί αυτόνομα προς μία ευρετική πορεία αυτομάθησης και γνώσης (Λιοναράκης, 2001).

Στο σχήμα, περιγράφεται η  εκπαιδευτική διαδικασία της εξΑΕ. Φαίνεται καθαρά ότι  το εκπαιδευτικό υλικό έχει πολύ βασικό ρόλο. Ο διδασκόμενος μαθαίνει από το εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο ή ηλεκτρονικό, και ο διδάσκων καλείται να το υποστηρίξει και, παράλληλα, να λειτουργήσει συμβουλευτικά και καθοδηγητικά.

https://drive.google.com/file/d/1ik814p2abk6j6rouw9siu-msynmxw99z/view?usp=sharing

Η τετραδική σχέση εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου, μέσου κια υλικού στην ΕξΑΕ